Monday, December 31, 2012

Lelaki perempuan kawan ja semua

Assalamualaikum wbt.

semua sihat?
Seronok ja Timah menghapdet blog
Almaklumlah sebulan sekali

Timah nak exam midterm nih
Doakan Timah ok

Bila nak winter break
Bila nak exam
Teringat peristiwa tahun lepas
*gulp*

Perit..perit..

Timah just nak berkongsi

Lelaki and Perempuan?
Boleh ke berkawan?

Ni ja gambaq yg paling sopan dalam google pasal tajuk nih


Hmmm..
Bagi Timah yang kepala senget tak pernah nak betui nih
Timah kata ok
As long as you friend with everybody
Nothing more Nothing less
Ini kau perempuan, dengan lelaki ja kau approve and approach itu dah macam ......
Kita kawan dengan semua orang
Pasal hati dan perasaan letak tepi dulu
Especially kes Timah la
Nak belajaq kan..
Muehehehehehehehe
Tapi kalau kawen time belajaq pun boleh...

Ok drop the subject

Seronok orang jaga kita nih
Rasa macam ada masalah, we have someone to turn to
But Allah has put the boundaries and limits between us, Adam and Eve
For our own benefit
Ada sebab Allah susun macam tu
Baik punya plan

So, be cool

berbalik kepada kawan
hmm..
Kita kawan jelah
Bila rasa ada hati yg dah terjatuh tergolek2
Come on
Pick it up back
Strengthen your soul
Have a spirit
And make it sweetest drug ever
Make it Beautiful
Make it Halal!

It is not wrong by telling someone your feeling
You are being brave by doing so
Pray for the positive said on the other side
But if negative, well, you can try again

Like Timah said before,
Sometimes benda2 macam ni benda besar
Terkejut beruk bila dengaq tiba2.
Contoh...

"Timah, aku suka kau. aku taknak cakap banyak. aku nak hang balik summer nanti kita kawen."

Fullstop
That is not confession
That is madness!!!

Hahaha

But it is the most honest confession in the world I can bet

So give them time

BUT if the answer comes out DIRECTLY NEGATIVE..
Contoh..

"Timah, aku suka kau. aku taknak cakap banyak. aku nak hang balik summer nanti kita kawen."

"Err..Sorryla bro, aku nak study dulu kot"
@
"Err..Sorryla bro, aku tak bersedia."
@
"Err..Sorryla, mak gua dah ada calon la kat gua kat Malaysia, Pak cik tu Duda, anak 4 tapi harta dia berzilion."

See...This is all of course not true
Sometimes they deny the feeling
That they have the same towards their friend
Tapi mestilah, kau kawan bertahun2

"Lu gila macam bapak ayam"
"kau pontianak atas pokok ketapang"

semua masalah dunia diredah bersama2, tiba2...

tiba2 jadik soulmate kau

Of course la jadik cardiac arrest jap
Kau bagi suntikan atropin+electrical shock 200J lepas tu okla

Seriously

Ataupun, dia memang taknak
Yang tu memang tak dapat tapi kau kena terima dengan seadanya la
takdak jodoh
Timah tahu, memang perlukan masa
Sampai kadang2 kawan selama bertahun2 boleh terputus begitu sahaja disebabkan soal hati perasaan nih
Tapi kalau tu yang terbaik, its okay
You've done your best
What all you can do now is..hope the best for her/him

like what people said..

The more you care, the more you have to lose...

So, all the best!

3 comments:

  1. aku ada bff ppuan sorang dan bff lelaki dua tiga org... hehe saja habaq =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak yui, tak leh kawan dengan laki
      nanti org unfriend
      wakakaka

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...