Wednesday, January 11, 2012

Berubahlah selagi ada peluang

Assalamualaikum
Aisyahku sayang... 
Allah..Allah...Allah
betapa hanya Allah sahaja yang tahu
bahawa aku sayang kamu sahabat
Dan apa yang ku tahu
seorang sahabat tak akan sanggup
melihat sahabatnya yang lain masuk neraka


Wahai sahabat yang hatinya rindukan kasih sayang Allah
kita masih punya banyak lagi masa
untuk berkasih sayang dengan kaum berlainan jenis
aku tahu
aku juga begitu dulu
tapi ketahuilah sahabat
waktu dulu bisa menjadi pedoman untuk kita
untuk menjadi muslimah solehah pada masa hadapan


Wahai sahabat bakal penghuni syurga
Jagalah maruahmu sayang
Tutuplah auratmu 
Kerana ianya terlalu berharga buat suamimu
Yang mutlak
Yang sejati
Yang bakal mencintaimu sepenuh hati
Setulus kasihnya
Betapa dia dambakan hanya dirimu seorang untuk tatapan dia


Wahai sahabat yang kukasihi dan cintai
Andai cinta itu buta 
Pasti dunia ini kelak bakal gelap
Kelam
LAra 
Tapi tidak
Cinta itu suci
Cinta itu fitrah sayang
Jika kita mengaliri ia ke jalan yang benar
Kerana cinta itu
merupakan hadiah buat kita
Hamba Allah
Betapa Allah sayang kita kan 


Oleh itu sahabat yang diredhai dan dirahmati ALlah
Berubahlah kamu
Berubah selagi nafas di setiap helaan
Aku sayang kamu kerana Allah
Aku mahu kita berpimpinan tangan untuk ke syurga
Bukan menolak kamu ke neraka sayang
Berubahla...
Kalau kamu takut cacian insan sekeliling kamu


Jangan risau
Aku di sini
Sebagai sahabat :)


P/S:Aisyah hanyalah nama rekaan. SAhabat saya itu namanya lain.
I cry when I type this message
Because before
I was like her
But nobody had an effort to give me message or something like this
To bring me back
Its okay then
ALhamdulillah
At least
I myself get the chance of doing it
SO I send this message to her via facebook
After I give this to her
I've got no reply, no smiley, no nothing at all..
but I know..
inside her heart, there's something.
Perhaps when I go back to malaysia after this,
I'll see her at airport and come and hug me. 
How precious my dream. Doakan sahabat saya itu ya!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...