Sunday, April 29, 2012

Bulatan gembira

Assalamualaikum wbt.

Penah dengar bulatan gembira?
Seriously aku datang sini baru dengar
Kalau kat MAlaysia tak penah sampai kat aku benda alah bulatan yang bergembira nih
Mula2 sampai mesir agak pelik la
Apa benda alahnya bulatan yang melompat2 kegembiraan ini
adakah kita mebuat bulatan dalam keadaan gembira yang maknanya siapa yang sedang bersedih takboleh masuk dalam bulatan gembira kerana dikhuatiri menidak gembirakan bulatan tersebut?
atau
kita mendapat benda alah bulat yang membuat kita gembira sekelip mata sebagai contoh gula2? erk?

Hmm...itulah yang aku fikirkan first tyme aku dengar smart circle
Seriously, betapa tidak berpengetahuannya aku dalam bab2 agama2 nih
hehehehehehehe
smart circle=usrah=keluarga
lebih kurang macam tulah

Mula2 akak SC call
Aku pelik, sejak bila akak berdedikasi rajin nak buat usrah dekat aku n housemates
Aku ok ja
Memang niat datang mesir nak kutip segala ilmu yang ada kat sini
so, on jelah
akak tu cakap jumpa kat LIFE malam karang
LIFE tu macam yang aku cita dalam entry sebelum ni

Pastu lepas tu bermulalah episod usrah kitorang
Adala 11 orang dalam geng usrah aku tu
setiap kali mula usrah mesti tadabbur al-Quran dulu
pastu bincang pasal tajuk usrah pada hari tu
pastu bincang masalah
pastu MAKAN
pastu balik
pastu bergantunglah kepada setiap individu sama ada nak mengamalkan ilmu yang baru dapat atau tak
tepuk dada tanya iman

So, aku yang terkebil2 mula2 datang usrah tu
Redah ja, macam best ja
On...

But ya know
Its not easy for the first timer like me
To accept all those ilmu
Then without thinking to implement it in my daily life
Its difficult actually
I'm struggling, to understand those arabic words
Those things, are not easy
But its worth trying
For jannah
Why not I give a hard try kan?

Pastu bermulalah episod Timah sebagai orang yang mengikut usrah
Rasa lain
Sangat lain
Aku sekarang budak usrah weyh
Kalau kawan2 dengar memang mau gelak guling2 la depa tu ha
hahahahahahaha
Jangan kata depa
Aku sendiri pun gelak guling2 bila dengar nih

Takpalah..
A step taken
Means a changes made
InsyaAllah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...