Tuesday, May 8, 2012

Mulut anda sangat manis di pandangan saya

Assalamualaikum wbt.

Entry ini berulat dengan kuman E.coli dalam blog Timah ni ha
Oleh sebab nak elakkan masalah dalam GIT
Keluarkan yang ini dulu
Pastu baru boleh move on dgn entry exam
Walaweyh
Bismillahirrahmanirrahim

Ho3
Aku tau sapa2 yang baca tajuk dan tengah terasa vanilla ayam dalam mulut dy mesti tengah terasa
Eh, aku rasa ayat aku putar belit
Well, aku anak omputih
mana tahu bahasa2 melayu nih
buang karen ja


ha3
ok enough merapu
Timah nak komen sikit pasal mulut2 yang tak berapa ada insurans nih
Pergh..mula2 dengaq, ngilu telinga TimAH

Bapak Timah seorang yang tegas dan of course la ayah seorang yang menitikberatkan soal agama
*walau anak2 ayah semua perangai hantu..ha3
Timah ingat lagi hari tu
Timah terlepas perkataan bengong
Ayah on the spot bagi penampar
Tersampuk Timah on the dot
"Ayah..tampar..Timah..? Just because the bengong word?"
Pergh..itu maut ya kawan2
Maut punya sakit
Pastu ayah cakap:
"Ayah tak penah ajar anak2 ayah cakap benda merapu2."
Pastu Timah pun mulala buat adegan merajuk-manja-takmau-makan-sehari
Sehari jelah
Kalau lebih mau kena penampaq kali kedua
ha3

APa yang Timah perhatikanlah
Jap, btw nak cakap
Timah ni seorang observant
Bila Timah mula fokus something atau someone
Jaga-jaga!
Setiap detik anda bergerak
Saya perhatikan
Dan saya boleh baca apa yang ada dalam pikiran anda
Yes! thats my speciality
Psikik...ka psiko? ha3
Whatever..

Ha,
sambung balik perbincangan kita
Apa yang Timah perhatikanlah
Ramai bebenorr mulut terlepas
"Oit orang gila, na pi mana?"
"Kau ni bab1 betulla! aku cakap macam ni..bla3.."
"Apa ka bangangnya benda kecik pun takble buat..."
"Weyh sekarang ni sejuk GILA..!"
Lelaki la yang paling ketara yang Timah perhatikan
Setiap hari Timah mesti akan dengar punyala
Sampai kadang2 Timah macam terikut2
Nauzubillahiminzalik

Kenapa tak kita sebagai orang
Yalah, orang la kan
Tukar sikit
Memangla perkataan mencarut2 tu
Kadang2 Timah pun terkeluar jugak
LAGI DAHSAT!
Tapi Timah suka maki dalam bahasa inggeris la
Bunyi lagi sopan gitu! he3

"What the hell you talking bout?"
"Damn it!"
"You are sh*tting me!
and etc....

Ha3..dahsat dak?
Well...
Kita selalu terlepas cakap di situasi apabila kita bengang, melawak dengan kawan2
Tak patut weyh
Kita orang Islam
Kena menunjukkan identiti orang Islam
Idola kita seorang yang lemah lembut ja kan?
Tak terkeluar pun perkataan yang lain melainkan yang baik2 saja

Cuba hampa semua bayangkan kalau hampa kawen
Malam pertama sweet lagi
Malam kedua bervanilla coklat lagi
Malam ketiga berbicara hati ke hati plak
mai malam yang ke sebulan, setahun?

Hare jadah mung ni! mana seluar yang aku suruh basuh semalam

Fuh, itu contoh yang ketara yang boleh timah bagi kot
Tapi itulah realitinya
Pahit, tapi kedengaran manis di telinga anak muda kita sekarang

Tolonglah, jaga mulut
Jaga adab
Aku tahu kita dibesarkan dalam kelompok yang berbeza
Tapi apa salahnya perbezaan kita itu cuba disatukan di titik tengah yang membawa kebaikan?
Tak ka untung namanya?
Mutualism
dalam sains form 3 belajar benda alah nih
Simple quotes of life la babe

got this from Allah's loveletter:

"Allah tidak suka kepada perkataan-perkataan buruk yang di katakan dengan berterus-terang (untuk mendedahkan kejahatan orang), kecuali oleh orang yang dianiayakan. Dan (ingatlah) Allah sentiasa Mendengar, lagi Maha Mengetahui." (4:148)

chow
May Allah bless you :)
hv a gud day

1 comment:

  1. mulut aku boleh tahan manisnya..tp masa tulis kat blog ja la =p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...