Sunday, January 15, 2012

Awak, peritnya menahan sebuah rasa ini..

Ya
Rabb..,
di
kejauhan ini aku berada kini,
di
hati terdetik rindu tiada terperi,
ingin
kuhindari namun ia makin menghampiri..,
aku
berdiam tanpa bicara,
cinta
bergolak di dalam jiwa,
di
manakah dia…bagaimanakah dia,
menanti
dirinya yang belum kunjung tiba..,
pena
menari tiada henti,
aku
menanti dan terus menanti,
di
manakah cinta yang engkau redhai,
ingin
kumiliki…ingin ku genggami..,
ya
Rahman..,
jauhilah
aku dari dia yang yang takkan pernah kumiliki,
hilangkanlah
cinta buat dirinya yang namanya tidak tertulis buat diri ini,
kuncilah
pintu hati ini andai dia yang dinanti belum aku jumpai,
kerana
inginku persembahkan rindu ini buat dia yang halal kudampingi,
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
awak…,
peritnya
menahan sebuah rasa ini,
ku
biarkan airmata terus menemani,
demi
menjaga sekeping hati yang akan engkau miliki,
awak…,
semoga
Dia sentiasa melindungi,
aku
dan dirimu di perhentian ini,
bersabarlah
andai hati belum bersedia,
kerna
kelak pasti hadirnya bahagia…,
ya
Muhaimin…,
peliharalah
hatinya untukku…,
sebagaimana
aku berusaha memelihara hatiku untuknya…,
peliharalah
pandangan matanya untukku…,
sebagaimana
aku berusaha memelihara pandangan mataku untuknya…,
peliharalah
pergaulannya untukku…,
sebagaimana
aku berusaha memelihara pergaulanku untuknya…,
sesungguhnya
Engkau adalah sebaik-baik Pemelihara….
-insankerdillagilemah-
tigabelassatu’12

Karya Zahra Humaira'
Dirembat dari blog AkuIslam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...